• מטרו גבעתיים חדרי כושר

האם ביצוע מתיחות מונע פציעות

האם מתיחות לפני אימון או אחריו מונעים פציעות?

התשובה היא לא! למרות שרוב המאמנים סבורים אחרת.

בבדיקות שנעשו בלמעלה מ-300 חדרי כושר וסטודיו נקבע חד משמעית כי מתיחות לפני אימון אינם מונעים פציעות.
במגזין "רפואה ומדע בספורט" המתפרסם בארה"ב נכתב כי "ביצוע מתיחות לפני אימון נשען על תחושה פנימית והתבוננות במקום על ראיה מדעית".
מתיחות יכולות לתת גמישות גדולה יותר לשרירים והמפרקים אך לא קיים קשר בין מתיחות לפני אימון לפציעות או לכאבים לאחר האימון.
רוב הפציעות קורות בזמן כיווץ השריר בטווח התנועה הנורמאלי של המפרק ומפה עולה השאלה כיצד הגדלת טווח התנועה מקטין את הסיכון לפציעות.
מתיחות עוזרות לשמור על טווח תנועה נורמאלי החשוב במיוחד כאשר אנו מזדקנים.
רוב האנשים המבצעים מתיחות עושים זאת בצורה לא נכונה,
מתיחה נכונה צריכה להיות איטית ובה יש להחזיק לפחות 30 שניות.
אלו העוסקים בהרמת משקולות צריכים להיזהר במיוחד ולא לבצע מתיחות לפני או באמצע אימון התנגדות היות ואימון התנגדות מכווץ את השריר, פעולה המנוגדת למתיחות.

אז אם אתם עדיין רוצים לבצע מתיחות עשו זאת בעדינות ורק לאחר שהתחממתם כנדרש.

2017-08-06T08:43:12+00:00

השאר תגובה